BOROVETS

Αυτό και αν ήταν ταξίδι έκπληξη!!! Αρχικά γιατί δεν περίμενα ο φίλος μου να μπορέσει να πάρει άδεια και να φύγουμε για τα Χριστούγεννα. Και δεύτερον, γιατί το πρακτορείο με το οποίο συνεργαστήκαμε μας αναβάθμισε όχι σε δωμάτιο αλλά σε ξενοδοχείο. Σούπερ ε?
Αφού λοιπόν ξεκίνησε το ταξίδι μας τόσο ανεπανάληπτα δεν θα μπορούσε παρά να συνεχιστεί με τον ίδιο τρόπο. Έτσι, το βράδυ της Παρασκευής 22/12/17 στις δέκα το βράδυ ξεκινήσαμε οδικώς με το πούλμαν του πρακτορείου για το Μπόροβετς. Μετά από περίπου 13 ώρες διαδρομής (και με αρκετές αναγκαίες στάσεις) φτάσαμε στο ξενοδοχείο Rila Hotel.

Το ξενοδοχείο αυτό είναι δίπλα στα lift του χιονοδρομικού και έτσι γλιτώσαμε πολύ ταλαιπωρία. Επιπλέον στο ισόγειο λειτουργούσε ταμείο έκδοσης καρτών για τα lifts, άρα χωρίς ουρές και αναμονή βγάζαμε τα εισιτήρια μας και ξεκινούσαμε να οργώσουμε τις πίστες. Οι τιμές των καρτών για τα lifts είχαν διακυμάνσεις. Για παράδειγμα, κάποιος που ήθελε να πάει για σκι από τις 8.30πμ και ως τις 12.30πμ θα έπρεπε να πληρώσει 42 λέβα, ενώ κάποιος που ξυπνούσε πιο αργά όπως εμείς, πλήρωνε 32 λέβα από 12.00πμ ως 16.30μμ. Αυτός που ήθελε να λιώσει όλη μέρα στις πίστες από την έναρξη ως την λήξη του ωραρίου έπρεπε να πληρώσει 55 λέβα. Η ισοτιμία λέβα – ευρώ όταν πήγαμε εμείς στο Μπόροβετς ήταν 1 προς 2, δηλαδή δίναμε 1 ευρώ και παίρναμε 2 λέβα. Καθόλου άσχημα!
Γενικά το Μπόροβετς μου άρεσε πιο πολύ από το Μπάνσκο. Το Μπάνσκο ουσιαστικά είναι μια μεγαλούπολη με τεράστια κτίρια, απλωμένο στο όρος Πιρίν ενώ το Μπόροβετς είναι μια μικρή, γραφική κωμόπολη μαζεμένη γύρω από το όρος Ρίλα. Σαν χιονοδρομικά κέντρα του Μπάνσκο είναι λίγο μεγαλύτερο αλλά και του Μπόροβετς δεν υστερεί σε κάτι εξαιτίας του μικρότερου μεγέθους του. Έχει πολύ μεγάλη ποικιλία από πίστες που είναι διασκορπισμένες στα τρία βουνά και μπορεί να το ευχαριστηθεί και ο έμπειρος αλλά και ο αρχάριος σκιέρ. Επίσης μπορούσες να κάνεις σκι και το βράδυ (αν δεν κάνω λάθος μέχρι τις 9.30), κάτι που δεν είχε το Μπάνσκο (τουλάχιστον όταν πήγα εγώ). Επίσης το Μπάνσκο είχε απίστευτη αναμονή στα εισιτήρια (αν και δεν είχα πάει high season) ενώ στο Μπόροβετς καθόλου.

Όλες τις μέρες που μείναμε στο Μπόροβετς περάσαμε τέλεια και το ευχαριστηθήκαμε. Το πρωί μετά το πρωινό και μέχρι το κλείσιμο του χιονοδρομικού στις 16.30 πηγαίναμε για σκι και snowboard και στη συνέχεια λιώναμε στην σάουνα και στο χαμάμ του ξενοδοχείου. Τι αντίθεση και αυτή ε? Από την χαμηλή θερμοκρασία του βουνού στην υψηλή της σάουνας. Ήταν ότι έπρεπε για αποθεραπεία και για να μην αρπάξουμε κάποιο κρύωμα. Στη συνέχεια ετοιμαζόμασταν για το βραδινό μας και μετά καθόμασταν για ποτάκι συνήθως στο lobby του ξενοδοχείου.
Την πρώτη μέρα που φτάσαμε και ενώ είχαμε ήδη κάνει σκι, ήμασταν στο δωμάτιο μας και χαλαρώναμε. Ευτυχώς είχαμε δωμάτιο με θέα στις πίστες και στο βουνό και όχι στο παρκινγκ του ξενοδοχείου. Ξαφνικά λοιπόν εκεί που χαζεύαμε τις φωτισμένες πίστες, σβήνουν όλα τα φώτα του χιονοδρομικού και ξεκινούν από την κορυφή του βουνού να κατεβαίνουν κρατώντας αναμμένους πυρσούς και όντας ντυμένοι Αϊ – Βασίληδες οι δάσκαλοι του σκι του χιονοδρομικού, περίπου 40 άτομα. Κατεβαίνοντας σχημάτιζαν φωτεινά φιδάκια που στο ολοσκότεινο τοπίο ήταν πολύ εντυπωσιακό. Μόλις τελείωσαν την κατάβαση ξεκίνησαν τα βεγγαλικά τα οποία χωρίς υπερβολή κράτησαν περίπου 20΄. Δεν ξέρω αν μπορείτε να το κάνετε εικόνα αλλά εγώ που το έζησα και που είμαι ρομαντική και λάτρης των Χριστουγέννων το λάτρεψα και μου άρεσε πολύ.

Τrip tip: Αν θες και εσύ να πας στο Μπόροβετς την περίοδο των εορτών οργανωμένα φρόντισε να κλείσεις το συντομότερο την θέση σου. Δυστυχώς και εδώ όπως και στα αεροπορικά εισιτήρια όσο περνάν οι μέρες οι τιμές ανεβαίνουν. Καλά να περάσεις!